
اما از منظري ديگر( اجتماعي ) از خواب در وضعيت انساني، به سه وجه ياد مي شود: انسانها يا خوابند- يا خود را به خواب زده اند – يا آنها را خوابانده اند. در اين وضعيتها ابليس است كه حكمراني مينمايد.در حقيقت در حالت مثبت آن به سبب استراحت براي تجديد نيرو و استمرار طبيعي و شروع مجدد حيات، به خواب مي روند كه طبق فرمايش پروردگار متعال هر شب و هر زماني كه اراده شود اين امر اتفاق خواهد افتاد و سپس فرصت يافتگان بيدار مي شوند.كه در اين حالت روح نيزبا سير در عالم ارواح به سير و سياحت مي پردازد. اين سير و سي...
ادامه مطلب